måndag 26 april 2010

Personen på bilden är jag

Det är jag på bilden. Nu är det sagt. Nu är det ute. Nu kan jag äntligen slappna av. Jag har länge varit dålig på att slappna av. Jag har länge varit dålig på att ljuga. Ändå är lögnen min bästa vän. Jag är glad att jag trots allt har vänner. Jag har så mycket skriv i mig just nu. Det skriver i mig, skrivet är i mig, jag försöker skriva, bara skriva och sjunga. Jag vill som vanligt bort från det jag gjort och jag lyckas aldrig det blir som vanligt, det blir som det brukar, men jag försöker bort från det, lösare, striktare och mer komplicerat och mer enkelt. Allting är i ruiner och så börjar vi där, just när jag börjat skriva enklare och mer tillgängligt förstår jag att jag inte kan fortsätta med det och så är jag tillbaka där jag började.

4 kommentarer:

  1. jag försöker lära mig att tycka om punkter eller åtminstone förlika mig med dom men det går dåligt och dina springer iväg tydligen hur gör man undrar jag hela tiden på olika vis
    h

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte. Jag försöker också. Jag tror kanske att man inte ska förlika sig med dem. Men ärligt talat vet jag faktiskt inte.

    SvaraRadera
  3. jasåru? så du menar att du försöker med nåt du inte tror på hm ja det gör man ju ibland förstås men gud ska veta att inbillad lycka är bättre än ingen alls:) nu ska jag släppa in katten husdjur har man för att döva den outhärdliga känslan av ensamhet sa dom på tv idag jag vet inte vad det har med punkter att göra men iallafall hoppas victoria var bra
    h

    SvaraRadera
  4. Victoria var bra. ;D

    SvaraRadera